06 November 2010

mood yg.sukar diramal..huhu..help!!

Mood aku ni sebenarnya kejap ok,kejap tak..since zaman sekolah lagi..sejak dua menjak ni, dah jadi balik macam ni..hati aku ni ada je rasa xkena..kejap sedih..kejap risau..kejap marah..huhu.sadis btolla..Tadi pon baru je lepas memendam rasa. Aku ni jenis suka dok sorang-sorang.. Pelik?? xkot. Aku lebih tenang macam ni.Tapi dalam keadaan tertentu je la.Ni tak bermakna aku x join kominiti aku..komuniti??Maksud aku,kawan-kawan aku la..Ada masanya aku join suma benda dgn. diorang..tapi, kalau sampai masa aku takde mood, aku byk.menghabiskan masa di bilik.Bukannya tdo je..kengkadang memang tido.Tapi,aku lebih suka bersendirian sambil muhasabah balik diri aku ni.. Aku akan fikirkan,"jangan pk pasal diri aku jer,kena pk tentang org. lain juga". So, secara automatiknya, aku akan lebih kawal emosi aku yang tak stabil ni..Kenala ambil mood balik. Caranya,aku akan lebih banyak habiskan masa dgn. baca Al-Quran sebagaimana mama n baba selalu pesan kat aku. Kemudian, aku suka baca majalah..yang berunsurkan santai tapi membina minda.Cerita atau luahkan pada kawan?? erm,jarang aku luahkan masalah pada kawan.Sebabnya, kadang-kadang aku sendiri tak tahu punca aku jadi macam tu (bad mood).Jadi, aku sedaya upaya cuba atasi sendiri. Hanya sesetengah perkara tertentu saja aku akan share dengan diorang. Lagi,aku cuba elakkan daripada tunjukkan reaksi aku yang x besh ni kat diorg..X seronoklah kawan aku tgok. aku dalam keadaan muka com je a.k.a. muka bad mood..Aku lebih suka share kegembiraan akku dgn.diorang... Sebab tu,kalau aku berkesempatan, aku suka balik rumah. Aku suka cari gaduh ngan adik beradik..bukan apa, sebab aku sayang diorang aku buat macam tu.Bila balik, masa tu la aku rasa tenang..sangat-sangat. Mungkin sebab dekat dengan baba dan mama kot:) Diorang paham aku ni sensitip orangnye..huhu

Owh ye! Isnin ni,dah masuk sem baru.So,aku kena mendaftarkan diri sebagai pelajar semester 6 di kolej nanti.Cewahh! Dah jadi akak sennior rupanya..huhu..Aku kena struggle betul-betul sem ni. Result sem 5 pon xdpat lagi ni. Isnin ni juga la nak ambik. Ya Allah!takotnye. Risaula..dah mula balik...huhu.mood takut+gerun+gementar = tawakkal pada Allah. Mudah-mudahan aku beroleh keputusan yang terbaek.Ameen Ya Rabb..Alahai,dah lewat ni,3.11 pagi...mata x bleh lelap sejak pukul 10.30 malam tadi sebab asyik merenung diri..huhu.Nampaknya kena tdo skrg...
Bismikallahumma ahya wa amuut..Ameen.zzZZZZzzz..

p/s: Muhasabah diri supaya kita dapat selalu memperbaiki diri

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...