22 June 2011

Cepatnye...

Assalamualaikum..

Pagi tadi, kawan aku ada offer untuk aku mengajar jadi cikgu ganti kat satu tempat ni..Kirenya, bakal jadi cikgu atau ustazah la sebabnya taktau lagi kena ajar subjek apa. Sekolah ni namanya Madrasah Uthmaniah. Kata kawan aku, terletak kat Gelugor, Penang. Ajar adik-adik sekolah rendah, rasanya aku boleh buat yang terbaik kot. Masalahnya, aku nih tak sempat bagitau parents aku pun lagi ni. Tadi diorang baru balik dari kelas tafakkuh. Tak gamak nak gtau masa diorang penat-penat tadi. Tup-tup, tadi kawan aku bagi mesej yang ustaz yang ngajo tempat a.k.a. mudir madrasah tu akan datang rumah aku dan kawan aku lagi dua orang untuk bincang dengan parents kami sekaligus menjemput kami bertiga ke madrasah tu. Ya Allah! Terkejut aku yang baru tau esok dah nak daftar diri kat sana. Huhu. Sebenarnya, bukan aku seorang. Ada Sakinah dan Ainon merangkap kawan sekolej aku yang akan ke sana. Lepas ni, nampaknya aku akan sibuk mengajar dan mendidik anak murid la pula. Rasa-rasanya, mama dan baba aku bagi aku ke sana. Lagipun ini jawatan sementara je..Nak pergi jumpa mama n baba sat la...


2 comments:

Chegu Zubir said...

selamat menjadi pendidik..al the best

jom join
Segmen #3 "Blog Hari Ini"

Diba said...

C.zubir: terima kasih:) satu permulaan awal

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...