18 May 2011

Day eight : 10 of your favourite songs

Assalamualaikum..

Day eight : 10 of your favourite songs

" Berhibur itu tiada salahnya kerna hiburan itu indah
Hanya pabila salah memilihnya membuat kita jadi bersalah".

Pernah tak dengar lirik lagu nasyid di atas? Itulah antara medium dakwah yang digunakan oleh kumpulan nasyid Raihan yang mengalunkan lagu-lagu berunsurkan nasihat. Hiburan itu sekiranya tidak berlebihan tidak menjadi kesalahan asalkan pendengar itu sendiri tak lalai dengan lagu tersebut.

Antara lagu-lagu yang menjadi kegemaran aku ialah:

1. Zaman tadika: Lagu 'Papaku pulang dari kota'. Sampai sekarang aku nyanyikan untuk anak sedara aku. Buat modal bagi diorang tak nakal sangat.

2. Zaman sekolah rendah: 'Twinkle-twinkle little star' . Ini jelah lagu yang aku ingat sebab cikgu selalu ajar. Siap kena masuk pertandingan lagi.

3. Zaman sekolah menengah: 'Insan Bernama Kekasih' oleh kumpulan nasyid UNIC. 

4. Zaman kolej : Takde lagu kegemaran sangat sebab takde masa nak dengar lagu. Kalau dengar pun, semua jenis lagu dengar bergantung pada mood sendiri. Lagipun sampai sekarang ni aku bukan jenis suka dengar radio atau lagu kat laptop dan telefon.

5. Sampai sekarang, semua genre lagu aku dengar asalkan tak pening kepala ni.

6 ----> 10??? 
Taktau la..Dah takde dah kot.Sebab aku bukan penggemar muzik. 

Nak tau serba sedikit tentang muzik?? Ketik SINI .


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...