27 January 2011

Ada apa di Penang??



Salam alaik..

Pernah jalan-jalan kat Pulau Pinang tak? Walaupun aku ni orang Pulau Pinang, tapi tak semua tempat aku pernah pergi. Tak ada kesempatan nak pergi jelajah semua tempat kat situ. Maybe sebab memang tinggal area Penang, jadi rasa macam bila-bila je boleh pegi tapi x pegi-pegi juga. Selalunya, aku akan ditanya soklan macam ni, "Apa yang best kat Penang ek??". Erk! nak jawab pun tak tau. Setakat yang aku tau tempat kat Padang Kota Lama, KOMTAR, Kompleks Bukit Jambul dan Bukit Bendera. So, aku pun goggling dan jumpa la tempat-tempat ni:

Bukit Bendera

Hutan Lipur Teluk Bahang
Feri Pulau Pinang
Jambatan Pulau Pinang


Taman Burung Pulau Pinang

Clock Tower, Pesara King Edward

KOMTAR (Kompleks Tun Abdul Razak)

Taman Rama-rama

Muzium Pulau Pinang dan Galeri Seni

Fort Cornwallis

Sebenarnya, ada banyak lagi tempat menarik kat Pulau Pinang ni. Kalo nak tau, boleh tengok kat sini.
Selamat bercuti:)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...