03 December 2013

CURHAT:EPISOD SEPI


191013/SABTU

Bismillahirrahmaanirrahim

Kala hari ini aku seakan bertamu
Bertamu di sebuah pulau yang sepi
Tiada orang lain
Sunyi
Kelam
Sedih
Bertamu di sisiku
Ya Ilahi, tolonglah aku
Usirkan rasa gundahku ini
Aku tidak pasti punca apa ini semua
Meskipun kucuba senyum
Tapi, ternyata ianya kelat
Terukir satu kepalsuan

Mungkin salahku ada
Kau cuba uji nurani
Kujadi seperti bukan diriku sebelum ini
Diam…diam…diam…
Sepi saja berkemudi
Mulutku seakan terkunci
Malasku buka bicara
Minda susut dengan bebanan kerja
Makin kucuba siapkan makin banyak ku tak tahu
Aku makin tertekan

Astaghfirullahal’azim
Bantuku usir segala gusarku
Biar angin membawa pergi
Biar seakan awan melindungi jiwaku
Biar seakan bunga mengembang senyum padaku

Mengapa ya
Sedihku datang tiba-tiba
Ada petanda apa??
Ya Allah jauhkan aku dari semua itu
Jauhkan aku dan keluarga daripada anasir tidak baik
Sirnakan segala gangguan hati
Kutahu punca segala penyakit hati ada padaku
Tapi bantuku ya Allah


Satu saja pintaku
Kurniakan aku ketabahan yang cukup kuat
Untukku menempuh ujian dan cabaran yang mendatang
Aku ibarat musafir di perjalanan
Tiada tempat bergantung
Tiada keluarga di sisi
Tiada yang cuba mengisi hati kosong
Kau saja memahami dan tahu asbabnya

Sungguh..
Kala ini inferioriti menjelma
Kucuba pandang kedepan
Minda diadun
Dibasuh dengan harapan ibubapa
Dibilas dengan usaha dan tawakal
Menanti jemuran berupa kejayaan hasil doa
Berkat dariMu jua sebenarnya kala itu

Tuhan,
Berikan aku secicip ketenangan hati
Beserta segenggam kekuatan
Terselit sebuah kesabaran yang menggunung
Biiznillah

-inni akhafullah 6.40pm-


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...