17 February 2011

Sakit itu bukan musibah, tapi membawa hikmah

Bismillahirrahmanirrahim..

Dah nak dekat seminggu aku ditimpa ujian ni. Mula-mula batuk, lepas tu sakit dada..semalam pula demam. Demam kejap kebah, kejap jadi balik. Badan ni memang seram sejuk rasanya. Puasla minum air kosong, minum air garam ORS, dah tu pula semalam gagahkan diri drive g kedai untuk beli kembang semangkuk+getah anggur..Tekak sakit lagi ni. Tapi, apa yang aku buat ialah dengar cakap mama n baba. Diowg pesan, minum air kosong banyak-banyak, sakit kepala terus mandi, jangan mandi lewat n jangan lupa makan. Semua tu da ok. Tapi bab makan payah sikit sebab tekak tak boleh nak telan pepejal. Nak solat tu jangan cakaplah. Badan memang lemah otot, tapi kena kuatkan semangat. Mana boleh tinggal solat walaupun sakit kan. Baca Quran banyak-banyak kemudian selawat sebagai ubat untuk penyakit. Nak pergi klinik semalam, badan dah ok. Nanti doktor cek, dah takde ape-ape pulak. Takpela. Malam ni nak balik rumah dah. So, sabarkan diri jela. Mungkin lepas tengok muka baba n mama, sakit ni hilang:) Kalo tak, g jumpa doktor kat klinik jela..huhu.


P/s: Kena buat homework MUET pula sebab malam ni ade kelas sir. Ya Allah, kuatkanlah semangat aku dan bagilah kekuatan aku dengan menyembuhkan penyakit aku ni.

2 comments:

padlie said...

selalunya bila kita niat je nak gi klinik, mesti badan makin sihat..
semoga cepat sembuh..

Diba said...

mudah2an..Amin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...